Každá jsme tou nejlepší mámou pro své děti....

9 ODHALENÝCH MATEŘSKÝCH MÝTŮ





Než se stanete mámou, jsou věci o kterých si myslíte, že prostě nejen budou reálné, ale že pokud v nich selžete, je to tím, že jste špatná máma.

Když už mámou jste zjistíte, že některé věci prostě nelze splnit za všech okolností a že být perfektní, stojí spoustu sil a vnitřně Vás to vyčerpává.

A tak občas na své dítě zakřičíte, místo dlouhého vysvětlování té samé věci, občas mu dáte k večeři pizzu místo super potravin a občas strávíte celý den v pyžamu po probdělé noci s dítětem.

Sepsala jsem svůj seznam očekávání, které jsem měla předtím, než jsem se stala mámou.

Klidně přidejte nějaká svoje :-)




MÝTUS Č.1.- Všechno prádlo bude vyprané( nebo dokončíte svůj seznam povinností)

PRAVDA- Ne, nikdy nebude. Alespoň ne celých osmnáct let, po které budou Vaše děti součástí Vaší domácnosti. A možná ani potom ne. Můžete se snažit dohonit tu otravnou hromadu prádla, která se jen zvětšuje, ale nikdy se to nepovede. 
Ano, pracujeme na tom každý den a nevzdáváme to. Možná občas zahlédnete na pár vteřin dno prádelního koše, ten moment si vychutnejte, není to nadlouho.
Pokud jde o seznam úkolů, zrovna tenhle nás vždycky převálcuje.
Na ten seznam si dejte položky, které můžete odškrtnout. Prádlo raději ne.



MÝTUS Č. 2.- Káva zůstane horká (stejně tak si najdete pro sebe čas, každý den)

PRAVDA- Nevím, jak u Vás, ale u mě tedy nikdy ne. Myslím, že potřebuji zhruba tak třikrát si jí přihřát. To je jasné znamení mateřství. Dává nám zapomenout na to, co máme rády a obětovat to alespoň z části, pro někoho jiného.
Moje řešení? Termoska na kávu. Tedy pokud nezapomenete jako já, kam jste ji postavily. Myslím, že to bylo někde u pračky, kde stejně trávím nejvíce času.
A čas pro Vás samotné? Ten je potřeba vzít po malých úsecích. Pět minut na víc ve sprše, nákup a ta horká káva. Vlastně, to se asi nestane, protože zrovna v tu chvíli dostanete další obrázek :-)






MÝTUS Č. 3. - Děti si uklidí svůj pokoj

PRAVDA- Je to na ně příliš náročné někdy. Jsou to prostě děti a nezáleží na tom, jestli máte nejlepší organizační systém na světě, roztomilé a praktické boxy a tak dále.
Právě jste jim složila oblečení a dal úhledně do skříně? Pravděpodobně teď, když čtete tento mýtus, uvnitř jejich skříně řádí tornádo v podobně malých dětských ruček.

Čím déle jsem mámou, tím více si uvědomuji, že v dítěti je část, která binec stejně udělá, navzdory mému poučování a vysvětlování.

Ale tím, že nepořádek vytvářejí a snaží se ho uklidit (i snaha se přeci počítá), se učí zodpovědnosti i samotnému uklízení.

Pro nás mámy je úklid samozřejmý, ale pro děti je to nové a neumí si s tím tak dobře poradit.







MÝTUS Č. 4.- Budete jíst jen zdravé jídlo

PRAVDA- Určitě mnoho z Vás namítne, že pokud doma nezdravé jídlo není, dítě ho nevyžaduje. Pravdou ale je, že 98% z nás je prostě občas vděčných za rychlé občerstvení a  mraženou pizzu. Snažíme se dělat to nejlepší, ale někdy to prostě nevyjde.
Moje kamarádka mi kdysi řekla: " Následuj pravidlo 80/20-80% dobrého jídla a 20% svobody." Takže někdy se to povede a uděláme hromadu domácího jídla, ale někdy nás zachrání hranolky a kuřecí nugety.




MÝTUS Č. 5.- Užijete si každý okamžik

PRAVDA- Jsme u toho známého " užívej si každý okamžik. " Ale JAK? Odpověď je totiž pořád stejná. Většinou nijak.
Někdy cítíme ten přílišný tlak na nás, jako mámy, abychom si každý okamžik se svými dětmi, užily maximálně a byly ze všeho šťastné. Ale pravda je, že ne každá chvíle je úžasná. Jsou chvíle, které jsou náročné, vyčerpávající a vysají z nás veškerou radost.
Učení na nočník, které navzdory tomu končí nehodami. Neočekávaní zvracení kdekoliv, nemoci a horečka uprostřed noci, všechno nás přemůže. Do toho největšího chaosu se ještě zastaví nečekaná návštěva a Váš domov vypadá jako by jste ho neuklízela týdny a hromada prádla je ta velká, jako by jste snad neuměla používat pračku.
Nejlepší je držet se uprostřed a nenutit se užít si každou chvíli.







MÝTUS Č. 6.- Ponožky, boty a všechny ostatní věcí mají vždycky dvojice

PRAVDA- Upřímně já, jako máma pěti dětí přiznávám, že neustále prohrávám boj se všemi párovými věcmi, které u nás doma jsou. Boty, ponožky, rukavice.
Myslela jsem si, že jen moje dcery mají nějaké speciální nadání pro to, ztratit vždycky druhý pár od všeho. Ale dnes už vím, že mnoho z Vás, má tento problém také.
Zřejmě to patří k mateřství.



MÝTUS Č. 7.- Nikdy nebudu dělat věci, které jsem nechtěla

PRAVDA- Jsem v tom s Vámi. Také jsem si myslela, že jako máma nebudu dělat ty věci, které jsem nepovažovala za správné.
Myslela jsem, že budu máma jejíž děti, nebudou vědět, co je Mcdonalds. Nebo že doma budeme mít jen edukativní hračky, které budou stimulovat jejich rozvoj a vývoj. A že v létě budeme dělat spoustu báječných věcí a budeme mít hromadu zážitků.
Moje dcery znají Mcdonalds, doma máme spoustu elektroniky a Ipad ovládají lépe, než já. A v létě?
Jsme rádi, když jsme doma v chladnu a skutečně netrávíme každý den v bazénu a nejíme zmrzlinu.
Být máma je ale hlavně o tom, že se naučíme nejen novým věcem, ale i sobě odpouštět, když prostě nezvládnete to, co jste chtěla původně.





MÝTUS Č. 8.-Když budou starší, bude to snadnější

PRAVDA-Upřímně? Bez ohledu na věk Vašich dětí, vždycky budou mít nějaké potíže. A každý, kdo Vám řekne, aby jste počkali až vyrostou nebo že s přibývajícím věkem, to bude snazší, je Vám jen snaží pomoct v tuhle chvíli.
Ale pravda je ta, že jakmile úspěšně zvládnete nočníkovou fázi, domácí úkoly, večerní spaní nebo je naučíte skládat prádlo, přijde další, stejně náročné období. A nebude to jednodušší, protože mateřství je jako jízda na šílené horské dráze. Někdy je ta jízda úžasná, jindy se těšíte, až budete moc vystoupit. Vydržte.

.





MÝTUS Č. 9-Vždycky budete mít rádi svoje děti

PRAVDA- Vždycky budete své děti milovat. Ale jsou chvíle, kdy je opravdu těžké mít rád zuřícího, tříletého potomka, který se právě vzteky válí na zemi, uprostřed obchodu.
Je to ale v pořádku. Hluboko uvnitř je bezmezně a oddaně milujeme, i když se nám nelíbí co dělají.
To je ale na mateřství to úžasné. Zvednout vztekající dítě a jít dál. I když klečíte na kolenou, stejně se zvednete a jdete dál.
Zas a znovu, den po dni.



Používá technologii služby Blogger.

Featured Post Via Labels

Instagram Photo Gallery