Protože každý den není jako v pohádce....ale stojí za to ...

DÝŇOVÝ KOLÁČ A SPADANÉ LISTÍ






Podzim mám posledních pár let velmi ráda.
Nádherné barvy od žluté, přes  oranžovou a to známé šustění listí mezi botami.

Na podzim se snažíme chodit hodit do přírody, pokud nám to dovolí zdravotní stav a ten, jak všechny mámy víme, je s dětmi nevyzpytatelný.
Protože se ještě celá rodina snažíme doléčit nějakou tu rýmu a nachlazení, museli jsme zůstat o víkendu doma.

Být doma s dětmi je někdy náročné a nikdy nevíte, jak se plány vyvedou. Proto rádi pořádáme sobotní filmové odpoledne, kdy si pustíme nějaký film, uděláme něco dobrého a strávíme tak čas společně.

Teď u nás frčí celá sága Harryho Pottera, takže se vždycky s nejstarší Kájou těšíme až bude neděle a pustíme si nějaký nový díl. Stejně jako ona, jsem totiž žádný z těch slavných filmů neviděla. Snad vyjma kdysi dávno prvního :-)



A protože je podzim také obdobím dýní a jak jsem už jsem několikrát zmiňovala, je to naše oblíbená surovina, v sobotu jsme se rozhodly, že upečeme dýňový cheesecake.
Hodilo se mi také to, že Terka s Gabčou přinesly své vyřezané dýně ze školy a musela jsem je zpracovat.

Cheesecake se velmi povedl a moc nám chutnal a tak Vám přináším náš recept, inspirovaný časopisem Maminka.cz :-)

DÝŇOVÝ CHEESCAKE



Co potřebujete


  • 75 g másla + na vymazání
  • 180 g sušenek (např. BeBe)
  • ½ dýně nebo 1 malá dýně nebo dýňové pyré
  •  4 balíčky Lučiny po 180 g a tučný tvaroh vanička
  • 200 g 31% smetany nebo řeckého jogurtu( já použila řecký jogurt 4%)
  • 4 velká vejce
  • 2 lžíce škrobu
  • lžička vanilkového extraktu, vanilkový lusk nebo cukr
  • 50 g cukru nebo medu
  • 1 citrón
  • 1 klacík skořice (já dala dva)

  • POSTUP

    Dýni rozpulte, vydlabejte semínka, nakrájejte ji na menší kousky a dejte vařit do vody se šťávou z jednoho citronu, dvěma klacíky skořice, vanilkovým luskem nebo pár kapkami vanilkové esence. Vařte cca půl hodinky do změknutí, po té slijte vodu a rozmixujte tyčovým mixérem.

    Rozdrťte sušenky a smíchejte je s rozpuštěným máslem. Na dno dortové formy dejte pečící papír a Sušenkovou směs na něj pořádně udusejte.
    V míse si smíchejte lučinu, tvaroh, jogurt, vejce, škrob, vanilkový extrakt 2 kapky, med a trochu citrónové šťávy.
    Směs nalijte na sušenkový korpus a dejte do vyhřáté trouby na cca 190 stupňů, pečte deset minut. Po té troubu stáhněte na 120 stupňů a pečte cca jednu hodinu.

    Cheesecake je hotový, když je po okraji upečený, ale uprostřed ještě trochu měkký.



    Používá technologii služby Blogger.

    Featured Post Via Labels

    Instagram Photo Gallery