Každá jsme tou nejlepší mámou pro své děti....

I DNES MÁME JEDINEČNÉ MATEŘSTVÍ



Všechny jsme to zažily.

Před narozením miminka, jsme strávily hodiny a hodiny pročítáním doporučené výbavičky. Porovnáváním cen na internetu a snažily jsme se nezapomenout na nic, co by náš malý uzlíček radosti mohl potřebovat.

Nevím jak vy, ale já z toho byla často vystresovaná. Bála jsem se, že nestihnu koupit vše, co bude má dcerka potřebovat a i když jsem trávila hodně času vybíráním kočárku, po jeho zakoupení jsem si už nebyla jistá, jestli jsem vybrala ten správný.

Často jsem také byla zoufalá s pocitem, že nebudu schopná se o nového člena rodiny postarat, když nedokážu ani vybrat všechny potřebné věci.

Nakonec jsem udělala to, co udělá asi každá nastávající maminka a poradila jsem se s někým, kdo to zažil také a jehož názoru si velmi vážím. Se svou tchýní( protože nemám se svou mámou dobrý vztah).

Tehdy mi došlo, že řešit, který ohřívač láhví je lepší, je zbytečné. Kdysi všem stačila teplá voda a do ní postavená láhev a díky tomu jsem si uvědomila, ze moudrost minulé generace nám, dnešním maminkám může přinést klid.

Může nás také naučit, spoléhat se na vlastní intuici, třeba v následujících čtyřech oblastech, které vnímám dnes úplně jinak, než když jsem byla ještě dítě.







1. Produkty pro pohodlí miminka

Dnes je na trhu tolik věcí. Na všechno, je nějaký výrobek! To je dobré i špatné pro všechny novopečené rodiče, kteří se tak v tom všem množství ztrácejí.
Mnohokrát se drží svého seznamu doporučených věcí, který je zbytečně drahý a náročný.
Důležité je si uvědomit, co vlastně miminko vůbec potřebuje. Ohřívače lahví, předražené židličky 9 v 1, to je jen pár věcí, bez kterých jsem vyrůstala a myslím, že úplně bez problémů.

Některé z těchto věcí, Vám mohou usnadnit život s miminkem, většina je ale jen zásah do peněženky. Po pravdě, děti nepotřebují mnoho věcí, první týdny hlavně potřebují jíst, mít se do čeho obléknout, plenky a místo na spaní. Jakékoliv. Může to být luxusní kolébka v řádech několika tisíc a nebo dřevěná postýlka ještě po Vás, když jste byla malá. Ale ani ta nejdražší postýlka nezaručí Vašemu drobečkovi klidný spánek. Mnoho maminek také utratí hodně peněz za kočárek, který nakonec miminko odmítá.

Jsou věcí podstatné a věci pro radost. Žádná budoucí maminka neodolá těm roztomilým oblečkům, i když je pravděpodobné, že je dítě obleče jen jednou nebo dvakrát. To je v pořádku, ani já jsem neodolala. Ale malé děti opravdu mnoho nepotřebují.





2. Sociální tlak okolí

Sociální média a různá fóra jsou skvělým pomocníkem pro všechny maminky této generace. Nejen, že se můžete dozvědět spoustu důležitých informací, jste i v kontaktu s dalšími maminkami. Máme tak pocit, že nejsme na to všechno samy.

Přináší to sebou ale i negativní dopad, zvlášť pokud jste samy doma se svými dětmi.
Sociální média mají také schopnost, vyvíjet na nás samotné velký tlak. Dokonalé obrázky dokonalých jídel i situací, vedle kterých ty Vaše vypadají bezcenné a směšné.
Můžeme se také dozvědět, jak všechny ostatní maminky zvládají tohle nebo tamto, zatímco Vy ne. Najednou tak máte pocit, že jste jediná, kdo je odpoledne v pyžamu a jejíž byt není perfektní a k večeři není perfektní kus pečeně.

Snažte se zůstat samy sebou. Nechte se tím vším jen inspirovat, nesrovnávejte se s ničím, co vidíte nebo slyšíte.
Buďte v kontaktu se svými skutečnými přáteli a jejich skutečným světem, který je tolik podobný tomu Vašemu.



3. Zapojení dětí do všeho

Další aspekt rodičovství je tlak, aby jsme naše děti zapojily do co nejvíce možných, rozvíjejících aktivit a co nejvíce je stimulovali. Pryč jsou tak dny, kdy by si děti mohly hrát venku celé odpoledne s kamarády a přišly domů na večeři.

Někde cestou se stalo normální, zapsat děti na několik různých kroužků ve snaze, vychovat z nich dobře formované dospělé. V některých rodinách to funguje krásně a všichni jsou schopni využít mnoho úžasných, obohacujících příležitostí.

Zatímco v jiných rodinách, můžou děti vnímat tolik aktivit jako narušující jejich denní rozvrh a rodinný život obecně, nemluvně o tom, že maminky se často cítí jako šoféři, kteří dopravují děti z bodu A do bodu B, několikrát týdně.

Pokud i vy cítíte, že je toho na Vás moc, je na čase si to zjednodušit. Ano, je krásná představa, mít ze syna úspěšného hokejistu nebo z dcery prima balerínu v Národním Divadle.
Ale není už pro každého vstávat 4x týdně ráno v pět a několik hodin před školou i po škole trénovat.
A ne každá holčička, která chce být tanečnicí si uvědomuje, kolik dřiny a bolesti, se za tím může skrývat.

Někdy je tak nejlepší pro všechny, soustředit se jen na pár věcí, které nás dělají šťastnými a přiznat si, že na všechno nestačíme.



4. Bezpečnost

Kolik z nás si pamatuje chození pěšky do školy a cestou se potkat s kamarády? Ta svoboda!
Studie ukazují, že množství dětí, které chodí do školy samy, je menší a menší.
Dnešní rodiče( mě nevyjímaje), mají pocit, že svět je mnohem nebezpečnější místo, než předtím.

Pamatuji si, jak jsem strávila odpoledne hraním si s kamarády za domem. Když jsme se nudili, šli jsme přes velikou silnici za pole a prozkoumávali staré trosky, hledali poklady a vraceli se domů až když se stmívalo. Celé odpoledne bez kontaktu a dohledu od rodičů.

Dnes je to jiné a v některých ohledech je strach dobrý. Ale měli bychom ho využít jen k tomu, abychom určitými pravidly zajistili své rodině bezpečí, bez pocitu omezení.

Odlišný pohled na věci, které se mě týkají dnes, stejně jako se týkaly kdysi mé matky nebo mé tchýně, mi ukázal, že i když mateřství může být stresující, moje důvěra je klíčem, jak to všechno zvládnout.

Důvěra v mé dcery, že splní to, na čem jsme se domluvily a jejich důvěra ve mě, že nebudu úzkostně volat každých pět minut, jestli jsou v pořádku. Tahle část bude pro mě ze začátku velmi těžká :-)



Na konci ale věřím, že najdeme všichni nějakou cestu a způsob a zvládneme překonat i to, v co jsme nedoufali.

Naše mateřství a to jak ho prožíváme, nemusí být totožné s tím, jak to vnímaly naše mámy před lety.

Ale o to může být jedinečnější a odlišnější a i když je to někdy složité, je to zároveň krásné, že se můžeme dozvědět nějaké rady a tipy, které nám mohou mnoho věcí ulehčit.

A když se nám povede vzít to nejlepší z toho co bylo a co je nyní a udržíme se někde uprostřed, najdeme také vlastní kombinaci obojího, která je zcela jedinečná.

A jedinečná bude i naše cesta našeho mateřství.





Používá technologii služby Blogger.

Featured Post Via Labels

Instagram Photo Gallery