Protože každý den není jako v pohádce....ale stojí za to ...

VĚCI, KTERÉ SI DOUFÁM MOJE DCERY BUDOU PAMATOVAT



Sledovala jsem své tři nejstarší dcery vítat se s kamarády, když jsem je vezla do školy.

Zatímco jsem seděla v úžasu v autě, ony běžely hned ke svým vrstevníkům a já si uvědomila, jak velké už jsou a jak bezstarostně, se cítí uprostřed svého světa.

Řeší jen své malé těžkosti a velký svět je pro ně zatím jen tajemstvím.



Sledovala jsem svou nejmladší dceru, jak si hraje s panenkami a povídá si s nimi. Krájí jim koláč a dává napít čaje.

Uvědomila jsem si, jak bláznivě rychle, ty roky utekly. Tohle jsou mé dcery, které jsem uprostřed noci chovala a krmila? Tohle jsou mé malé dcerky, které se bály udělat své první krůčky? Tohle jsou mé malé dcery, které se v noci budily a chodily se schovávat ke mě do postele?



Najednou mají kamarády, plnohodnotné kamarády, se kterými si píši na mobilních telefonech. Mají spolu svá tajemství a vedou své "velké" rozhovory, které jsou pro ně důležité.

Chtěla bych je ještě tolik toho naučit, o velkém světě a životě. Chtěla bych je uchránit před vším, co by je mohlo trápit. Rostou před mýma očima tak rychle.

Moje milé dcerky, z celého svého srdce doufám, že si budete následující věci pamatovat...






1. DOUFÁM, ŽE NEZAPOMENETE MÍT RADOST

Ano, je možné mít radost, i když máte špatný den nebo dokonce špatný rok. Doufám, že každý den, najdete něco k zasmání. Že když se probudíte ráno budete si moct říct, že bude pěkný den. A on bude.

Život je někdy těžký, ale to neznamená, že nemůžete najít něco pěkného na všem, co prožíváte. A já doufám, že těch dní, které budou velmi těžké, bude co nejméně.





2. DOUFÁM, ŽE SE NEBUDETE BÁT DĚLAT CHYBY

A budete jich dělat hodně. Všichni šťastní lidé dělají chyby. I já je dělám, každý den. I Váš roztomilý táta je dělá. I téměř dokonalá babička je dělá. Důležité je, jak se svými chybami naložíte. Jestli se z nich poučíte nebo jen vezmete to špatné.

Nikdy se nebojte, protože chyby mají moc, udělat z nás lepšího člověka, než jsme byli předtím.
Buďte silné. Buďte odvážné. Věřte si, protože můžete zvládnout všechno.



3. DOUFÁM, ŽE NEZAPOMENETE MILOVAT

Je to těžké, ano, ale stojí to za to. Dokonce i lidé, kteří do Vašeho života přijdou a nepřinesou moc dobrého a dělají špatná rozhodnutí, Vás můžou něco naučit.

Lidé Vás budou zraňovat, budou říkat špatné věci, ale nenechte se jimi srazit na dno. Vy víte, kdo jste a zůstaňte silné. Hledejte způsoby, jak rozumět svým přátelům. Vždycky odpouštějte a pamatujte si, že lidé zapomenou, co jste řekly a udělaly, ale nikdy nezapomenou, jak se s Vámi cítili.




4.  DOUFÁM, ŽE NEZAPOMENETE, ŽE MŮŽETE VŠECHNO

Nevšímejte si těch, kteří Vám budou tvrdit, že to nebo něco jiného nemůžete. Protože Vy můžete dělat všechno, co si jen budete přát.

Nesrovnávejte se s ostatními, ani s tím, jak dokonale vypadají životy na sociálních sítích. Daleko od reality. Vždycky přemýšlejte, jestli je všechno opravdu pravda.
Když budete mít sen, držte se ho a udělejte pro něj všechno, co můžete. Nenechte se odradit pády, zvedněte se a jděte dál.

Dokážete to.




5. DOUFÁM, ŽE SE BUDETE RADOVAT Z MALIČKOSTÍ

Řeknu Vám malé tajemství. Jednou ze všech těch malých okamžiků, budou velké okamžiky.
Ale do té doby, si užívejte každou minutu. Jako dítě,  jako sestry nebo dospívající, až budete matkami, manželkami. Každá vaše role má svoje místo a čas a je stejně důležitá, jako jiná.

Lidé Vám budou říkat, že život je příliš krátký a moje milované holčičky, život letí rychleji, než si dokážete vůbec představit.
Milujte život. Milujte zklamání. Užijte si každého zamilování. Važte si každého objetí a polibku. Až budete jednou mámy, važte si každé vteřiny, i když to bude hodně těžké a budete často zklamané a zoufalé.
Važte si každé bezesné noci se svým dítětem. Každého zavolání na Vás. I těch otisků dětských prstíků na zrcadle.





6.  KONEČNĚ DOUFÁM, ŽE BUDETE MÍT SAMY SEBE RÁDY

Alespoň tak, jak Vás miluji já, Svět je takový, jaký je. Je krásný, je těžký, je složitý, je plný okamžiků, které Vám vezmou dech a naplní Vás štěstím nebo smutkem.

Mějte se rády uvnitř, takové jaké jste. Buďte se sebou spokojené, jedině pak, můžete milovat ostatní naplno.









Používá technologii služby Blogger.

Featured Post Via Labels

Instagram Photo Gallery