Každá jsme tou nejlepší mámou pro své děti....

ČÍM CHCETE, ABY SE JEDNOU STALY?







Zajímavá otázka, že?

Poslední dobou čím dál víc přemýšlím nad tím, čím bych chtěla, aby se naše dcery v budoucnu staly.

Nemyslím tím, jaké povolání si zvolí, jako rodič v tomhle případě, nemám žádné skryté ambice a doufám, že si samy vyberou to, co je bude opravdu bavit a budou spokojené.

Ale odpověď na  tuhle otázku, řeší určitě mnoho rodičů po celém   světě.

Kým opravdu chceme, aby se naše děti staly?

Někdy jen tak ráda sedím a dívám se na Sofinku, jak si hraje. Líbí se mi pozorovat jí a přemýšlet, co se jí asi honí v malé hlavince. Jak uvažuje, když si hraje se svými malými panenkami a domkem, dává je spát nebo je koupe.

Je opravdu zajímavé poslouchat jí, jak  malá princezna Sofie z lega promlouvá ke králíčkovi skoro, jakoby to opravdu byla skutečnost.

Jindy si vezme svou panenku, dá jí do kočárku a nebo jí čte pohádku z knížky. Nebo jak se snaží česat si své vlásky, mačká tlačítka na dětském notebooku nebo jak si prohlíží svůj hrací mobilní telefon.

Přemýšlela jsem o všem co dělá a došlo mi, že to vše vidí ode mě. Ona mě opravdu sleduje.

Také mi došlo, že mnohem víc, než sleduji já ji, a vše co udělám nebo řeknu chápe jako důležité a správné.




Teprve tehdy mi došlo, že největší vliv na své děti, máme my mámy, které jsme s nimi každý den.
Že naše děti i když toho ještě moc nenamluví, vše pozorují, pamatují si a jednou to budou brát jako normální a dál předávat svým dětem ve své vlastní rodině.

Nedávno jsem seděla v kavárně. Vedle mě u dalšího stolu, seděly dvě mladé maminky a bavily se dost nahlas, abych je zaslechla i já.

Vůbec si neuvědomujeme, že když pak naše děti při hře s panenkami je kárají a zakazují pohádky je to jenom proto, že to vidí u nás a věří, že je to správné. Protože to děláme my, jejich mámy a děti v nás mají své vzory.

To já jsem svou malou dceru naučila, jak zapnout televizi jenom tím, že mě denně sleduje.

A pak mě napadlo, jestli jsem já osobou, kterou bych chtěla, aby se jednou Sofinka stala?
Chovám se tak, jak bych chtěla, aby se jednou chovaly naše dcery? Žiji tak, jak chci, aby naše dcery žily?

Jako rodiče,  bychom si měli uvědomit, že náš život může být příkladem pro naše děti a že je ovlivňujeme každý den.

Učíme je zvládat různé situace, které se nám dějí každý den. Vypořádat se s tím, když nejde nic podle plánu. Naše děti v nás vidí dokonalost a věří, že všechno co uděláme a jak to uděláme, je prostě nejlepší.

Odmalička je učíme, co je důležité. Každý den se na nás dívají a vidí všechno. Vidí nás v situacích, kdy jsme spokojené a šťastné. Ale vidí nás i v těch, kdy jsme frustrované a vzteky boucháme s věcmi. Učí se a vidí, jaký život může být, skrze nás, své rodiče.



Na otázku, " Čím bych chtěla, aby se naše dcery jednou staly?" Je jednoduchá odpověď.

Chtěla bych, aby z nich vyrostly slušné, milující a cílevědomé mladé ženy, které si beze mě jednou s tím děsivým životem poradí, aspoň trochu.

Chtěla bych, aby byly otevřené vůči všem lidem, aby nikoho nesoudily a neodsuzovaly jenom proto, že je jiný nebo se chová jinak, než jsou ony zvyklé.

Chtěla bych, aby se nad nikoho nepovyšovaly a nedávaly nikomu najevo, že jsou někým lepším a větším.

Chtěla bych, aby pro ně nebyly nikdy nejdůležitější pouze materiální hodnoty, ale aby uměly ocenit i věci, které mnoho nestojí, ale naplní je štěstím.

Chtěla bych, aby se postavily čelem ke každému problému, se kterým se setkají a i když ho nebudou umět vyřešit, nebudou se před ním skrývat.

Chtěla bych, aby jednou vychovaly své děti s láskou a trpělivostí.

Je to jednoduché. Zkusme si odpovědět všechny, čím chceme, aby se jednou naše děti staly. A pak se pokusme být těmi samými lidmi i my.

Ukažme jim, jací lidé by z nich měli jednou být a jaké by měli mít hodnoty.

Je to má naděje, že se mé dcery můžou jednou stanou ženami, které bych si přála, aby byly.

A doufám, že jednou řeknou: " Jsem tím člověkem, kterým jsem vždycky chtěla být".


Monika xxx


Používá technologii služby Blogger.

Featured Post Via Labels

Instagram Photo Gallery